Няма преки пътища към трансформацията. Винаги има предизвикателства и съпротива, когато се прилагат промени в различни организации или фирми.
Всяка една организация (фирма, компания, управление и т.н.) е изградена от личности, които са живите клетки в една обща система. Трансформационните процеси са свързани с промени, които няма да бъдат успешни, ако лидерите в организацията не отделят необходимото време за планиране и изготвяне на стратегия за внедряване на устойчива трансформация.
Опитните бизнес коучъри и квалифицирани консултанти с многогодишен опит в управление на промените, са една от най-добрите инвестиции, които лидерския екип може да направи в момент на бизнес трасформация.
Промените често създават чувството на страх в организацията и особено когато трансформацията е наложена на фирмата отвън или отгоре от управленския щаб. Причините за промяната може да са много обективни и със сигурност да донесат добри резултати. Ако управлението и внедряването на промените не е планирано и достатъчно обмислено може да се всее хаос, недоверие и страх.
Страхът при назначените може да бъде съвсем реален.
Често промените водят до реорганизиране на роли, позиции или работни екипи. Тези решения могат да предизвикат съкращения, нови работни роли и отговорности, различни работни процеси и екипи. Безпокойството: какво ще МИ донесат промените, не е само при отделния служител, но в голяма степен и при отделните мениджъри. Лидерите се притесняват, че ще има още по-големи изисквания към тях или страх да не загубят поглед над нещата.
Предизвикателствата пред ръководството
- Фокус и акцент върху различни детайли в промяната (например внедряване на нов софтуерен продукт), но липсва план за обучение на персонала който ще използва тази нова системаЛипсваща дългосрочна визия как ще се внедри промяната в цялата организация. Вместо това се говори само за целите и резултатите, които мениджмънт искат да се постигнат от промяната.
- Недостатъчна комуникация за причините за трансформационния изборЛипса на комуникационен план с текуща информация за нови решения и събития
- Взимат се краткосрочни решения само за да се овладее наличната проблемна ситуация, без да се мисли за крайните последствия от това временно решениеНаправена е стратегия за промяната, но тя не допринася за ценностите на които компанията и ръководството искат да градят своя бизнес.
- Новите компетенции и способности, които се изискват от служителите и мениджърите не са планирани в трансформационния процес на компанията.
- Брутално фокусиране само върху финансовите резултати а не върху трудния и продължителен процес на промяна за всеки един служител.Неяснота и несигурност относно разпределението на новите ролите и отговорностите в компанията, екипа или единичния служител.
Предизвикателствата на служителите
- Страх от промяна от неведението защо е нужна тази промяна и как ще повлияе на моята работа
- Страх за загуба на настоящата работата
- Страх от нови работни отговорности и роли, за които липсват нужните компетенции
- Страх от по-голямо работно натоварване
- Стрес от несигурността, че е трудно да се промениш а се очаква да се адаптираш за кратко време
- Липса на удовлетворение от новите работни задачи с които трябва да се примириш, които водят до потискане на самоличността и развитие на стрес симптоми
- Загуба на мотивация и ангажираност за изпълнение на новата работата
- Загуба на вяра в управленския щаб и умение да контролират промените в компанията
Изборът на професионални коучъри с опит в ръководенето на промени ще допринесат за разсейване на страха от непознатото. Тези опитни консултанти могат да помогнат на компанията да реализира желаните стратегии без човешка загуба, стрес и отпуски по болест. Чрез установени трансформационни процеси и методи за управление ще се постигне рентабилно използване на инвестициите за внедряване на промените.